زیست شناسی

مطالب گوناگون در رابطه با زیست شناسی

زیست شناسی

مطالب گوناگون در رابطه با زیست شناسی

تبدیل سلولهای بنیادین انسان به سلول های عصبی نخاع

 

گروه دانش: پژوهشگران از سلولهای بنیادین انسانی، سلول های عصبی حرکتی نخاع تولید کرده اند که می توان از آن برای ترمیم سیستم عصبی آسیب دیده استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج حاصل از تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که می توان سلولهای بنیادی را طوری رشد و نمو داد که به سلولهای خاص مورد نیاز انسان تبدیل شوند و از آنها برای درمان بیماریهای عصبی و در موارد خاص بهره برد.

دانشمندان موفق شده اند ترکیبی ازپروتئین ها را در سلولهای بنیادی برای تبدیل این یاخته ها به سلولهای خاص، هدایت کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، محققان دانشگاه ویسکونزین - مدیسیون امیدوارند که این فناوری روزی منجر به کشف روش های درمانی جدید برای ترمیم آسیب ها و بیماریهای نخاعی شود.

این مطالعات به محققان آموزش می دهد که چطور سلول های عصبی حرکتی که از جمله سلولهای کلیدی در سیستم اعصاب محسوب می شوند، در محل اولیه خود رشد می کنند.

به گفته این محققان، گام بعد انجام عملیات پیوند نورون های تولید شده جدید به یک حیوان زنده است. آنها همچنین معتقدند که تا پیش از انجام این پیوند بر روی نمونه های انسانی سال ها مطالعه و آزمایش لازم است.

به گفته محققان، مطالعات نشان می دهد که سلولهای بنیادی انسانی الزاما مانند سلولهای بنیادی حیوانات، عمل نمی کنند.

پزشکان امیدوارند این فن آوری بتواند گروه وسیعی از بیماریهای عصبی را درمان کند.

نورون های حرکتی نخاع پیام هایی را که از مغز مخابره می شوند به سایر قسمت های بدن می فرستد و از این رو عضو حیاتی در سیستم عصبی بدن به شمار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد