زیست شناسی

مطالب گوناگون در رابطه با زیست شناسی

زیست شناسی

مطالب گوناگون در رابطه با زیست شناسی

ماهی داروی جهانی قلب

 

 روغن ماهی برای بهبود بیماری قلبی بسیار مفید است . روغن ماهی حاوی نوعی چربی بنام چربیهای امگا 3 با خاصیت پائین آوردن تری گلیسیرید خون است . از اینرو توصیه می شود روغن ماهی به رژیم غذایی بیماران قلبی اضافه شود . برخی از خاصیتهای چربیهای امگا 3 عبارتند از:

رقیق کردن خون : این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید . به همین دلیل در میان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است ، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.

کاهش سنتز VLDL : VLDL یکی از انواع کلسترول خون است که مضر می باشد و موجب کاهش تولید HDL که کلسترول مفید خون است می شود. روغن ماهی در کاهش VLDL مؤثر است .

 کاهش چسبندگی پلاکتها : ثابت شده است که روغن ماهی موجب می شود که پلاکتها کمتر به یکدیگر بچسبند و از تولید لخته های پلاکتی داخل رگها جلوگیری می کند

 

تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند 30 درصد کمتر از کسانی است که آنرا مصرف نمی کنند . همچنین بر اساس تحقیقات ، مصرف روزانه 28 گرم ماهی ، 40 درصد بیماریهای عروق کرونر را که به قلب خون رسانی می کنند و 50 درصد سکته های قلبی را کاهش می دهد . از اینرو توصیه می شود برای پیشگیری از وقوع سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی ، به طور مرتب ماهی یا روغن ماهی مصرف شود.

 

اما چه نوع ماهی ای مصرف کنیم؟

ماهی های پر چربی مثل قباد ، آزاد ، کولی ، سفید ، ساردین ، تون ، کپور و شاه ماهی برای مصرف بهتر است . ماهی ،  در صورتیکه 2 تا 3 بار در هفته مصرف شود اثرات بسیار مفیدی را در پی دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
تارمست یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ب.ظ http://iauparandsport.blogsky.com

سلام
بلاگ خوبی دارین
به بلاگ ما هم سر بزنین و تبادل اطلاعات کنیم.
من که استفاده بردم.
مطالب جدیدی از ؛ ویروس ها عامل چاقی هستند ؛ داشتید ممنون میشم داشته باشم.
با آرزوی پیروزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد